torsdag 28 juli 2011

Poolparty

Återigen har den lilla, lilla trädgårdsföreningen Acchleja haft fikamöte,
ni vet ett sånt när någon av oss bjuder på fika
för att visa upp något extra fint som finns i trädgården just nu.

Idag var det Catrin som bjudit in till poolparty,
eller snarare poolfika (eftersom det ju är fikamöten),
och våra små-acchlejor var också bjudna.

Det är så roligt med små-acchlejorna,
för även om det skiljer 10 år mellan den yngsta och äldsta leker de jättebra.
Det beror nog mycket på att de stora är så snälla med de små. =)


Välkomstdrinken var både tjusig och barntillåten.
I bakgrunden anas poolen, som vi svalkade oss i, i väntan på kvällens höjdpunkt:


Pooltårtan!

Som vi undrat och gissat vad som skulle pryda denna tårta.
Efter rosfika med rosor på tårtan,
grodfika med (gelé)groda på tårtan
och grönliljefika med grönliljor på tårtan,
måste pooltårtan naturligtvis spegla temat. =)
Den fick så klart godkänt.
Klicka upp bilden så kan ni nog se kokosnötsdrinken,
tillverkad av en hasselnöt!

Catrin kunde inte ta åt sig äran,
eftersom hennes äldsta dotter stått för skapandet.
Bra jobbat!

(Men jag måste ju nämna något Catrin fick ta åt sig äran av:
jag fick en mycket god Caffe Latte till tårtan.)

Efter fikat fick jag ta mig ett nytt dopp, tillsammans med barnen.
Min lilla acchleja tordes nämligen inte bada utan mig i vattnet...
(...vilket i och för sig känns ganska tryggt.)

Sedan blev det så klart en runda i trädgården.


Vi spånade kring en del av trädgården där Catrin vill ha förändring.
Vi pratade fram och tillbaka kring raka linjer och runda former,
pergolatak, dagbäddar och slingrande gångar.


Har man inte sett minst en sådan här häst har man inte varit i Catrins trädgård.
Jag såg två. =)

1 kommentar:

Jutis sa...

Min gissning var en badanka, men paraplyer och drinkar passade ju utmärkt! Bra att ha några att bolla idéer med, när man får trädgårdstorka...