torsdag 21 juli 2011

Lite fixat blev det...

Idag blev det inte alls lika mycket gjort som igår, men lite blev det i alla fall.

Tre 'Big Bird'-blommor dansar i min rabatt.
Jag har tagit bort gräset runt två av mina tre äppelträd.
De stora cirklarna ska sedan planteras med myskmadra,
så att gräsklippning blir överflödig under träden.

En namnlös daglilja från svärmor slog ut idag.
Myskmadran ska jag enligt uppgift få i morgon,
när jag ska hem till Acchleja-Helena i ett annat ärende.
Det var bara att lägga in en beställning så skulle det ordnas.
Sådana vänner är bra att ha. =)

Förra årets storblommare har slagit ut.
Namnlös från Acchleja-Lena.
Cirklarna ska förstås fyllas med jord innan jag kan plantera något alls,
så en jordköpartur blev nödvändig.

Annars har jag mest bara vilat idag.
Det kan också behövas.

4 kommentarer:

Helena sa...

Oii nu är det mörkt igen o ingen myskmadra har grävts upp vojne vojne ;-)
KRAM från Acchleja Helena/PTI

Hildas Hem & Trädgård sa...

Oj, det kommer att bli fint!!!
Väldigt praktiskt att ha en sådan vän ;)

Ha det bra!
Kramar

Anna Vattenkanna sa...

Det låter som en bra idé med myskmadran. Men så vackra dina dagliljor är! Den första ljusgila, oh la la.

Kram Anna Vattenkanna

Ulrika - Timjan och pioner sa...

Å vad fin den första ljusgula nävan var! Den skriver jag upp på önskelistan :-)