söndag 31 juli 2011

Överflöd

Idag åkte jag till min faster och fabror för att plocka vinbär.


De har visserligen bara en buske,
men det fanns ändå ett överflöd av röda vinbär.
Vi kunde plocka liter efter liter utan att få dåligt samvete.


Köksträdgården är både stor och vacker, om någon frågar mig.
Jag gillar murarna (även om min skugga stör bilden lite).


Som om det inte räckte finns den här delen också.
Fina murar här också.
Mitt i, på baksidan, finns komposten i en egen murad nisch.


Och mot husväggen växer kalebass.
Vid fötterna har den pumpa och squash.
"Överflöd" känns inte som en obefogad rubrik.


I prydnadsträdgården finns också ett överflöd.
Inte minst av taklök.


På baksidan formligen rinner de ner över kanten på stenpartiet.
Det är så här man ska ha taklök!


Som en liten outsider bland den vanliga taklöken finns lite spindelvävstaklök.
Men den kommer starkt.

Som avslutning måste jag visa en av alla naturliga installationer som förgyller deras trädgård.


Jag valde den här underbara ringen av kastanjer
som hänger på ett så vardagligt trist föremål som ringklockan.
Här vill jag ringa på!

2 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Man blir nästan religiös när man får ta del av ett sådant överflöd, eller hur? Tänk att det finns så mycket gott och vackert!Blir det saft eller gelé? Eller geléig saft?:)

Carina sa...

Vilken underbar trädgård.