torsdag 4 juli 2013

Måluppfyllelse

Idag har jag firat min första semesterdag med en trädgårdsrelaterad utflykt.
Tillsammans med Helena besökte jag först Bürgers Växtgård i Köping
och sedan Åsby Hem & Trädgård i Hallstahammar.


På bilderna, som Helena tagit i värsta spionstil,
syns min jakt på nya dagliljor.
Hon hävdar att det börjar likna ett missbruk,
men jag hävdar att det handlar om måluppfyllelse.

Ett av mina trädgårdsmål för året är
Så många dagliljor som möjligt
och hur ska jag kunna uppnå det om jag inte köper en och annan?

Idag blev det tre nya,
'Yellow Submarine'
'Big Time Happy'
och 'Happy Returns'

Det var knopp i dem allihop, 
jag valde dem särskilt för att få blommor på dem redan i år.

Tidigare i år har jag fått hem fyra nya, så nu är årets totala tillskott uppe på sju.
De tidigare köpte jag av Anette på dagliljan.se
och jag är jättenöjd med både Anettes bemötande och dagliljorna jag fick hem.

'Grey Witch'
'Blizzard Bay'
'Birdwing Butterfly'
och 'Citralt'

Jag har knopp i tre av dem, det är bara 'Grey Witch' som spelar svårflörtad.

Totalt har jag nu 42 olika sorter
(eller några av dem kan vara samma sort, men det kan jag inte bevisa)
och knopp i 36 av dem.
Jag hoppas fortfarande på full pott i år, men vi får väl se hur det blir med det. 
Måste komma ihåg att vattna lite till...

Kom ihåg:
Måluppfyllelse och inget annat!

Ha det fint!

1 kommentar:

Hélena sa...

Låter helt rätt och sunt i mina öron =)
Spännande att se hur många du kommer upp i.
Kram Hélena