onsdag 29 februari 2012

Kärlek i februari


Februari månads bild i min underbara familjekalender
bjuder också på kärlek.
I januari var det kärlek till växterna, 
i februari är det växterna som symboliserar kärleken människor emellan.
Naturligtvis hänger det samman med det faktum att Alla hjärtans dag infaller i februari.

I mitt fall bjöd Alla hjärtans dag inte på någon extra kärlek,
och heller inte på några växter.
Min sambo hävdade i år att just den dagen bara är ett kommersiellt trick,
och valde att överösa mig med kärlek dagarna före och efter istället.
Det är helt okej. =)

Stora tjejen däremot hade inga förbehåll mot kommersiella trick.
Hon överöste oss med hjärtan i alla dess former,
både före och efter.
Men inga växter.

1 kommentar:

Helena sa...

Meh har Faster inte lärt henne någonting fniss
Den är så fin din kalender!
Ja hur min Allahjärtans dag blev vad gäller gåvor vet du ju redan :-)
Tur att jag likt din sambo(min lillebror)inte heller är så mycke för sånt där kommersiellt jippo :-)
Har vi samma mamma tro :-)
Lustigt oxå för hon tycker ju att man ska skicka kort o ge små presenter :-)Kanske är vi bortbytingar båda två ha ha
KRAM från Acchleja Helena,Faster,Svägerskan o sist men inte minst PTI :-D