lördag 16 februari 2013

Blå pärlor


Jag har uppenbarligen inte så många blå blommor i min trädgård,
men pärlhyacinten är en som jag har ganska mycket av.

Jag gillar att köpa nya krukor med pärlhyacinter varje vår och "tjuvstarta" med.
Tillsammans med penséer och kanske någon narciss får jag vårkänslor i blomlådorna på farstukvisten.



Sedan planterar jag ut lökarna i trädgården och nästa år bidrar de till min matta av pärlhyacinter.
Dubbel njutning!


Fler blå blommor hittar du på Moseplassen.

Ha det fint!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Perleblomst er en kjær vårblomst, en god kandidat og fine bilder.
Marit.

Maribel sa...

Vilken fin bild med humlan, lycka till i X-faktor.

Anne (Moseplassen) sa...

jeg gjør som deg, kjøper perleblomster på våren og planter så ut etterpå. Funker som fjell :D



God helg Caroline :)

Rasmusknatten sa...

Perleblomster er en herlig vårblomst. Morsomt med en tykke humlen :-) Lykke til!

Ranten sa...

Alltid litt ekstra morsomt når det lurer seg med ett insekt på bildet :)Lykke til!