måndag 12 december 2011

Magnolian blommar!


Nu har det fantastiska hänt!
För första gången sedan 2009 har min stjärnmagnolia slagit ut.
Och då slår den ut i december!

Två vårar har jag blivit snuvad på blomningen,
troligen för att jag slarvat med gödslingen.

I år fick den en giva och framåt hösten dignade den av knoppar igen.
Jag såg med förväntan fram emot våren och blomningen.


Men så hände det förfärliga!
Något, troligen rådjur, gav sig på min stackars magnolia
och lämnade den stympad.

Jag tog in kvistarna och satte dem i vas.
Sedan hände ingenting på länge.

Men så, en kväll i december upptäckte jag att något var på gång!
Blommorna började titta ut ur sina knopphöljen
och skapa en liten minivår på fönsterbrädan strax före jul.

Dessutom
-är det sista dagen att vara med i min utlottning.
Ta chansen att vinna en ängel!

1 kommentar:

Helena sa...

Ser man på nu passar det att blomma minsann!
Vad roligt att du tog in kvistarna...vilken lycka att få se den i blom äntligen!
O du glöm inte att lukta på henne.....mmm :D
KRAM från Acchleja Helena/PTI