söndag 22 mars 2015

Växelbruksplan

Mina tre odlingsramar 2014
Mitt grönsaksår växer till sig!
Jag har bestämt mig för att försöka mig på växelbruk, 
och börjar med att inventera vad jag gjort tidigare.
Gå igenom förra årets odlingsplan, som inte var det minsta baserad på växelbruk,
och kolla var jag odlat de olika grupperna.

Jag kommer inte att vara slav under schemat, men jag tänkte i alla fall snegla på det,
och göra det bästa utifrån förutsättningarna.
Nu har jag en plan för i år, och även nästa år.
Då ska jag ha fler odlingsramar, och kan göra en bättre fördelning,
samt utöka antalet grödor i de olika grupperna.

I år kommer det att se ut så här:
I grupp 1 har jag ruccola och gurka.
I grupp 2 odlar jag sallad, morot, rädisa, (palsternacka) och lök.
Grupp 3 är potatis.
I grupp 4 är det sockerärt och ärter.

Ha det fint!

1 kommentar:

Maribel sa...

Så snyggt och fint i dina odlingslådor. Vad härligt när man kan sätta igång och så sina grönsaker. Ha det gott!