måndag 2 juni 2014

Äntligen!


Idag slog första dagliljan ut!
Samma sort slog ut på tre olika ställen i trädgården idag.
I år blev det min vanligaste, men namnlösa, gula daglilja som hann först,
till och med före den namnlösa som fått epitetet "Tidig gul"!
En trolig anledning till det är att knopparna frös på den tidiga...


Nu har jag en lång dagliljesäsong framför mig, 
de sista sorterna brukar komma med sina första blommor i augusti, 
och sedan återstår minst en månad med efterkommande blommor.
Och så finns det de som säger att dagliljor är tråkiga! ;-)


Idag har jag använt blogger-appen, i hopp om att det ska gå lite snabbare, 
så att jag får till några inlägg ibland.
Jag är inte riktigt nöjd med möjligheterna, men jag kanske vänjer mig...
Uppdatering 7/6
Näpp! Fick lov att lägga till bilden i efterhand,
och då kunde jag inte låta bli att ändra hela alltihop!


Ha det fint!

Inga kommentarer: