söndag 6 oktober 2013

Helt fel tidpunkt!

Nä, hörrni! Halsontet jag skrev om i fredags,
det som kom tillbaka med en hel förkylning,
det hade en liten överraskning i bakfickan:
Halsfluss!
Så istället för att hasa omkring och göra saker lite långsammare
(som jag såg framför mig...)
hamnade jag nerbäddad i en säng/soffa typ alla de timmar 
jag inte spenderade på vårdcentralen och apoteket.


Såå... 
Ute vid min Hannulund står en övergiven växt och väntar på plantering.
För i fredags, innan halsontet visade så mycket mer 
än lite halsont och lite känningar i bihålorna, 
var jag iväg till Solberga i Strängnäs och hämtade mitt beställda bergkörsbär.


Bara etiketten var lovande! =)
Och när jag jämförde med ett exemplar de hade hemma till samma pris,
tror jag att mitt var dubbelt så stort!
Hjärtat var lite i halsgropen (hm... kan vara därför jag fick så ont sen...)
när jag skulle betala, men visst var det rätt pris jag hade fått.


Med lite samlade krafter fick vi in den i bilen utan att riskera brutna grenar eller så.
Jag börjar bli rutinerad nu, har ju kört hem en och annan buske!

Hade jag bara satt igång med planteringen direkt när jag kom hem, 
så hade jag nog hunnit, men nu gick jag in och satte mig. 
Genast tog halsontet chansen att visa allt den packat med sig,
och nu får mitt stackars bergkörsbär snällt vänta på plantering några dagar till.

Ha det fint!

3 kommentarer:

Helena sa...

Det går tydligen för runt det där halsontet :P du kan hälsa att jag INTE vill ha tillbaka det!
KRYA från mig!

Villa Ryttarängen sa...

Krya på dig! Du hinner med det du ska ändå. Kraaam Pia

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Hoppas du mår bättre nu och fått ner trädet i jorden. Jag var på plantskolerea i fredags och köpte bla 5 rosor från fyndhörnan plus lökar osv, osv som jag inte planterade direkt. Och i lördags insåg jag att jag hade ännu en revbensskada. Så de står där och väntar på mig allihop... Hoppas uppbringa planteringshjälp i helgen :-) Krya på dig! /Carina