tisdag 25 juni 2013

Lurad!

För ett tag sedan skrev jag om mina stackars rosor.
Flera stycken hade fått rejäla törnar av vintern och vårsolen.
Läs här vad jag skrev då.


'Katharina Zeimet' fick respass till rabatten på murkrönet,
eftersom hon bara brutit på en enda gren.
Redan förra året tyckte jag att hon verkade lite ledsen i sin kruka, 
så det var nog en lättnad för henne att få lite mer utrymme runt rötterna.
Och titta så fint hon kommit nu!

Eller?
Jag har gått och lurat på vilken av rosorna i kruka som är 'Sommerwind',
utan att lyckas lista ut det.
Det är för många och för små knoppar på båda.
Men idag slog den ena ut sina...


...vita blommor?!
Men båda rosorna jag har i kruka är ju rosa!!!

Jag är lurad!
Rosen i rabatten är minsann inte Katharina, för hon sitter uppenbarligen i kruka i år också.
Då är min nästa gissning att det är Sommerwind i rabatten.
Men jag törs inte vara för säker!
;-)



Ha det fint!

2 kommentarer:

AnnA sa...

Men är inte Katarina z vit?Sommerwind rosa,lite påminnande om både Bonica och Fairy...KatarinaZ påminner om Schneewitchen d.ä. Eller?
Men visst kan man bli lurad en Maria-Liesa var en mumieros hos mig.
Ha det!
Hälsn
AnnA

Acchleja-Carro sa...

Jo, Katharina är vit, just därför kom jag fram till att den inte sitter i rabatten. Jag var visst lite otydlig, men nu har jag förhoppningsvis rättat till det.
Ha det fint! /Caroline