torsdag 4 oktober 2012

Oktoberstund har guld i mund


I morse när jag vaknade slängde jag en blick ut genom sovrumsfönstret på min älskade dagliljekulle.
Den landade på något nytt och för årstiden ganska oväntat, bland de vissnande bladen.


Min guldklimp, 'Nugget', har slagit ut sina två sista knoppar.
De är lite ankomna av regnet redan nu, men har härlig färg i alla fall!


Och de är inte ensamma på kullen.
'Stella d'Oro' har kommit in i andra andningen och blommar så sött.


Än återstår många knoppar,
men frågan är väl om de kommer att hinna slå ut...

Ha det fint!

2 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Vilka UNDERBARA guldklimpar!!!Just vad man behövde en gråregnig dag.

Hélena sa...

Många av rosorna är fulla med knoppar och jag tänkte samma tanke idag, undrar om de hinner slå ut.
Ha det bäst!
Kram Hélena