torsdag 28 juni 2012

Fläderblom! ...eller?

Jag flyttade min fläder i våras, och den har överlevt men inte kommit igång så bra.
Någon blomning har jag inte väntat mig, om jag säger så.
Men idag när jag gick förbi hajade jag till.


Något vitt skymtade där mellan stammarna.
Kunde det trots allt vara en blomma?
Jag håller tummarna och smyger närmare.


Helt klart något flockblommigt!
Flera stycken faktiskt!
Måste gå ännu närmare...


Snopet, det var ingen fläderblomma...
En hjälpsam kirskålsplanta har sträckt på sig
för att fylla ut tomrummet efter fläderblommorna.

Jaja, det blev ju fint i alla fall! =)

Missa inte chansen att vinna en av mina dagliljor,
eller ett betonghjärta om det passar bättre.
Dagliljorna är för övrigt snigelfria (åtminstone mördarsnigelfria).
Klicka på bilden i spalten till höger, så kommer du till utlottningen.

Ha det fint!

Inga kommentarer: