tisdag 3 april 2012

Värsta avancerade påskpysslet

Hihi, jag tog mig friheten att anspela på Helenas påskpysselserie
"Värsta enkla påskpysslet"
när jag nu ska presentera ett påskpyssel i mitt hem som har trädgårdsanknytning.


Ja, det är inte jag personligen som har pysslat, utan min snart sjuåriga dotter,
och som alltid när hon hittar på pyssel, blir det liiite mer avancerat än man kan vänta sig!

Man tager en valfri pinne från trädgården,
i detta fallet blev det en gammal dagliljestjälk
som legat till sig under vintern och fått en fin patina.

Man tager även en toarulle som man målar i valfri färg.

Sedan klipper man och klistrar och målar lite till och vips har man
om man har tur och/eller skicklighet
en påskhare att fästa på pinnen.

Strax intill fäster man ett färgglatt pappersägg,
och så knyter man fast ett snöre i båda ändarna 
och hänger upp på ett passande ställe i hemmet.

Tadaa!

3 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Hoppas att din lilla tjej fortsätter med sina kreativa pyssel även som tonåring... och vuxen. Det är så många barn som är helt fantastiskt finurliga och skickliga men sedan när de blir runt 12-13 år så slutar de med sitt pysslande... Fortsätt att uppmuntra henne och hälsa från Anna vattenkanna att hennes påskmobil är superfin.

Kram

Lotta sa...

Underbar! ...och du vet att du måste spara allt pyssel och sätta fram varje år hädanefter.
Kram

Christina sa...

Härligt när barnen pysslar! Glad Påsk/Lila-Christina