måndag 9 april 2012

Allt på en gång!

Idag kom jag igång lite sent, 
men när jag väl tog mig ut i trädgården blev jag supereffektiv!


Jag började gräva en grop till min fläderbuske, 
som ska flyttas för att det blivit för trångt mellan den och ett äppelträd.

Sen kom sambon ut, och då satte vi igång med att fixa den nya sandlådan.
När sanden skulle köras tog han min skottkärra, så mitt grävande fick vänta.
I stället började jag rensa bort det ogräs som kommit upp 
där jag förberett för min nya rabatt, dagliljekullen.


Då hittade jag en stor sten som jag glömt bort över vintern.
Snart mindes jag att den var för stor för mig att få loss,
så jag informerade sambon, som tillkallade förstärkning.


Medan jag väntade på det kom jag igång med att gräva bort 
det sista av gräset vid stenen i rabatten,
och snart hittade jag en av dagliljorna som väntar på omplantering.
Den hade fått sällskap av några envisa lupiner,
så jag grävde upp den, tog bort lupinerna och delade den i två.
Alltså har jag ytterligare två krukor med dagliljor att förvalta
tills rabatten är redo för nyplantering.


Stenen var för övrigt alltför stor även med förstärkning,
så den ligger kvar i rabatten.
Vid tillfälle ska herrarna fortsätta med arbetet,
och jag hoppas att de får bort den till slut!


Sandlådan är klar för lek, även om det inte skulle skada med mer sand.

Det var min dag idag,
när det faktiskt kändes rätt skönt i luften.
Månntro är våren på gång igen?!

4 kommentarer:

Jutis sa...

Härligt med produktiva trädgårdsdagar! Hoppas du har rätt ang våren!

Garden of Sense sa...

visst är det härligt! Jag har också haft en trädgårdsdag och vi får verkligen hoppas att våren är på gång nu! Jag har fortfarande tjäle på fler ställen i trädgården.

Ha det fint//Laila

Anonym sa...

Vilken skön trädgårdsdag ni haft, bara solen som fattades! Kram Hanna

Hélena sa...

Jepp, våren är på gång. Enligt klart.se ska det bli varmare! Underbart!
Ha det bäst!
Kram Hélena