söndag 22 april 2012

Nu börjar jag vänta på jorden...

Sedan jag började med min att göra-lista 
har det gått så snabbt och bra med allt i trädgården!
Massor av projekt är avklarade, och jag känner mig så duktig!


Näst på tur står de lite mer jordkrävande projekten.
Plantering på dagliljekullen,
mellanlandningsplats för växter som inte har plats i rabatt än,
påfyllning lite varstans...
Ja, ni fattar! =)

Då måste vi alltså ta tag i det där med jord.


Sambon har sagt stopp när det gäller lastbilslass med jord,
i alla fall om det ska tippas på framsidan av huset,
och baksidan... ja, den är lite oåtkomlig...
Alltså blir det släpkärra.

Svågern vidtalades för rattning av ekipaget,
eftersom det ska precisionsbackas uppför en backe...
Han erbjöd sig visst att hjälpa till att köra ut jorden till rätt ställen också,
en mycket bra svåger jag har! =)

Nästa steg är att kolla med jordföretaget,
och det skulle gå väldigt bra att hämta jord med släpkärra,
men jorden är för blöt just nu...
Om ett par veckor skulle det nog kunna funka, sa de.

Ett par veckor???
Ska jag vänta ett par veckor innan jag får hem jord???
Vad ska jag göra under tiden, då?
Suck!


3 kommentarer:

Hildas Hem & Trädgård sa...

Va trist!!! Men jag tror nog att du hittar på ngt att göra :-))) Jag antar att du ska med på Hannus föreläsning imorgon och då blir du så inspirerad och Att göra listan fylls på igen... Kramar

Hélena sa...

:-) Jo, listor är bra! Men vänta i veckor på jord...stackare! Hoppas det löser sig tidigare.
Ha det bäst!
Kram Hélena

Jutis sa...

Känner igen det där "vårsprittet" du har i kroppen. Jag är likadan :) Kan liksom inte få nog av trädgård! Förstår att det känns trist att vänta på jord, men tror att du kommer på nåt bra att göra under tiden!