måndag 16 april 2012

Mer från mässan

Vi pratade lite i bilen på väg hemåt,
om vad som var trenden på årets mässa.
Vi tyckte nog inte att det fanns någon tydlig trend,
det såg ut ungefär som tidigare år,
men jag vet vad som var min egen trend på årets mässa i alla fall!

Var jag än gick fastnade ögonen på väggar av olika slag.
Anledningen är förstås min önskan om fler väggar i trädgården,
jag som har salar snarare än rum...
Alla bilder blev inte så bra som jag önskat, men de får vara med ändå.



Snabbt och enkelt, man behöver inte ens ansa slyt innan man flätar in det i staketet.


En lite mer ordnad variant på andra ledden.
Här med armeringsnät.


En luftig vägg av armeringsnät.
Tunna pilgrenar har fått fylla upp enstaka rutor.


Vill man inte spika kan man knyta fast pinnarna på staketet.


Till sist en tak/vägg-lösning.
Något slags vassmatta silar solen i taket, 
och säckväv agerar vägg.

Dessutom
-fyndade jag julrosor på ICA igår.
19.90 /st, det är klart att jag köpte de två som fanns kvar!!!

1 kommentar:

Hélena sa...

Armering och pil hör verkligen ihop. Riktigt snyggt!
Ha det bäst!
Kram Hélena