måndag 12 mars 2012

Trädgårdsdag!

Jag vaknade sent idag, 
och när jag tittade på termometern satte jag nästan frukostmackan i halsen.
12 grader på baksidan av huset!

Det blev så klart en runda i trädgården.
Först med långa måttbandet och min tomtritning
(jag jobbar ju på ett trädgårdsdesignprojekt)
och sedan med kameran.


Sen blev det några rundor till, 
men däremellan hann jag med lite slappande i solen.
Där var det ännu fler grader än på baksidan.
Jag åt lunchen ute för första gången i år.
Underbart!


Under en av rundorna upptäckte jag ett av mina största trädgårdsmisstag.
I stenmuren på framsidan finns en stor slät sten,
som jag tycker ser konstig ut i sammanhanget.
Jag har därför planterat ett vildvin nedanför, som jag tänkte skulle täcka in stenen.


Men det ser väl alla att det här inte är en sten vilken som helst!
Det är ju en perfekt åka-kana-sten!
Det tycker i alla fall min snart-sjuåring och granntjejen.


På perfekta åka-kana-stenar ska man inte,
jag upprepar: INTE,
försöka odla vildvin.
Om man inte vill göra massor av sticklingar vill säga.
Det ville inte jag, men det har jag gjort.

Vi får väl se hur de klarar sig...
Och var jag ska sätta den stackars moderplantan...
För jag inser min begränsning:
jag kommer aldrig att kunna besegra en perfekt åka-kana-sten!

5 kommentarer:

Helena sa...

Nä det är nog kört för det vildvinet :-)
KRAM från Acchleja Helena/PTI som om jag inte minns fel var med o "designade"vid stenen innan den vart just åka kana sten ;-)

Anna Vattenkanna sa...

En härlig dag även hos dig låter det som. ja detta är vad vi stackars vintertrötta och slokande små människor behöver nu - VÅR!

Så roligt att ni ha en kasesten! Du får sätta ditt vildvin i någon mer undanskymd vrå i några år... snart, alltför snart, vill ingen åka kasebana längre på stenen så då kan ju vinet få flytta tillbaka.

Kram

Garden of Sense sa...

Det låter som du haft en ljuvlig dag i värmen:-). Jag håller med Anna, flytta den ett tag, för de små liven blir äldre fortare än vi anar. Men de tröttar nog aldrig på studsmattan;-), jag kanske borde dölja den.. Ha det fint//Laila

AnnCharlotte sa...

All aktivitet som får barnen att vilja vara i trädgården ska man helst uppmuntra......för som Anna säger så kommer det en tid när de inte vill längra.....
Ha det bra:)

Helens trädgård sa...

Åhh, så mysigt med barmark, sol och en härlig sittplats :=)

Ha det bäst!