tisdag 13 mars 2012

Min bästa växtkombo

Jag har blivit en insikt rikare idag.
Nämligen insikten att jag tar alldeles för få bilder på växtkombinationer.

Jag har datorn full av trädgårdsbilder, 
och många av dem är växtporträtt,
men bara en växt i taget.

När Anne på moseplassen.com bjuder in till tävling
och det önskade motivet är just kombos,
då får jag slita mitt hår för att hitta en bild att delta med.


Till slut hittade jag den här.
Bilden i sig är väl inte så välkomponerad,
och ljuset lämnar en hel del övrigt att önska,
men jag blir varm i hjärtat när jag ser de här dagliljorna,
tätt sammanslingrade i en smäktande dans.
Lite oväntat är det den rosa som är herren: 'Nile Crane'
(dock icke att förväxla med Frasiers lillebror Niles Crane i TV-serien)
Och damen i gul klänning är fröken 'Mary Todd'.

I år ska jag göra en ny dagliljerabatt,
och de här dansanta vännerna kommer att få flytta.
Framtiden får utvisa om de kommer att dansa tillsammans igen.

Hur som helst kommer jag att fotografera fler kombinationer,
vilka de än må vara.

Klicka på bilden för att se fler bidrag, eller läsa mer om tävlingen.


4 kommentarer:

Odlarlust sa...

Fina dagliljor!
Önskar också dig lycka till i tävlingen :-)

/Anna

Aud sa...

Det var to nydelige dagliljer.
Lykke til i konkurransen :-)

Anne (Moseplassen) sa...

Jeg har det likedann sjøl, tar visst mest bilder av en og en plante, og sånn ser det ut til at mange har det. Men veldig fint at du tok deg tid til å lete og fant et bilde og ble med, nyyydelige dagliljer!

Bille sa...

Samme her - én plante pr bilde og dessuten mest macro, hehe. Liker bildet ditt, dagliljer er en av mine kommende diller, det er noe sommerlig tradisjon med em som jeg liker. Frisk kombo i bedet ditt! Ha en fin helg!