fredag 9 mars 2012

Rum & Trädgård 2012

En lång dag är till ända. Nästan i alla fall.
Än hinner jag slumra på soffan ett tag...

Jag och min svägerska, Helena med bloggen Helenas hem och trädgård,
åkte till den stora huvudstaden och Kistamässan, 
där Rum & Trädgård huserar för tillfället.


Glada i hågen gick vi mot de ganska långa köerna i entrén.
Vi hade ju varsin fribiljett med oss, så det skulle ju gå snabbt och lätt att ta sig in.

Trodde vi ja!
Svaret vi fick var att det är samma kö för alla.
När vi sedan kom fram tog kassörskan bara emot biljetten, utan att ens titta på den,
så varför kunde de inte ha någon som stod lite vid sidan av och släppte in oss?
Det hade ju även gjort det smidigare för de som verkligen måste köa.

Det som verkligen retade oss, var att en av kassörskorna hade fått problem med sin kassa
och bara stod där bredvid utan något att göra.
Ypperligt tillfälle att korta köerna, kan tyckas, men nej.
Osmidigt, Kistamässan!

Till slut var vi i alla fall inne och slängde oss in i mässeriet.
Det fanns en massa fina saker, så klart,
men mer Rum än Trädgård, skulle man kunna sammanfatta det.


Vi gillade verkligen de här söta maskarna,
och hela konceptet med instickade verktyg kändes himla roligt!



Temat var Fest, och det fanns många vackra dukningar att inspireras av.
Det här är två vinklar av samma dukning,
min favorit av dem.

Den här bubbliga utställningen gjorde mig glad.
Det syns inte så bra, men det svävar såpbubblor i luften.
=)


Något annat som gjorde mig glad var de här tre överlastade borden
i tre olika färgställningar.
Jag tror att jag har ett stort behov av färger!


När det gäller önskelistan jag gjorde före mässan,
blev det inte många inköp...
Några luktärter, det var allt.
Men jag hade ju hoppats på inspiration för betonggjutningen i maj,
och det fann jag!
Vilka härliga formar man kan köpa!
Men det kostar, så klart...


Jag har väldigt svårt att sätta fingret på min stil,
både modemässigt och i trädgården,
men det här söta påskägget var så mycket JAG att jag måste köpa!
Det är blommorna och det enkla gräset som gör det.
Undrar just vad den stilen heter...

Dessutom köpte jag en duktyngd i form av en fjäril.
Ja, en.
Helena tjatar alltid om det japanska med 1, 3 eller 5 i grupper,
medan Petra framhåller tvåsamheten i Feng Shui.
Svårt val!

Eftersom jag just nu behöver stärka mig själv och inte min tvåsamhet,
valde jag en, med hopp om att symboliken uppfattas av vem det nu är som bestämmer över sånt.
Men jag kommer så klart inte att använda den som duktyngd.
Hur skulle det se ut?

I morgon blir det lite bilder från Zetas,
som var den egentliga höjdpunkten under dagen.

Ni missar väl inte att vår lilla, lilla trädgårdsförening finns på facebook.
Klicka gärna på Gilla-knappen i högerspalten,
för då blir vi glada!

5 kommentarer:

Helena sa...

Ja osmidigt minst sagt!
Vi hade en trevligt dag :-)
Ser nu fram emot Älvsjö mässan.
KRAM från mig!

Helens trädgård sa...

Så kul att få se bilder från mässan.
Gillade de stickade 'damaskerna' på räffsornas skaft :=)
Väntar med spänning tills i morgon med att få se bilder från Zetas.

Ha det gott så länge!

Garden of Sense sa...

Tack för förhandstitten. Jag beger mig dit i morrn. Ha det fint//laila

Lyckans lilla hus sa...

Jag har gått och känt mig ganska frustrerad över att inte kunna åka till Kista. En utflykt är ju en utflykt i alla fall... ;). Men med de bilder och kommentarer som har visats på bloggar, känner jag mig lugnad. Tur att det blir fler mässor under våren!

Anonym sa...

idag är första gången jag besöker din blogg och gissa om jag blev lycklig, du hade en bild av mitt inspirationsrum från rum och trädgård - såpbubblorna. Tack!
Kram
Helena