onsdag 28 mars 2012

Flytta ut i mars


Min månadsbild kommer från min fantastiskt vackra familjekalender av Judith Glover,
och min tolkning av marsbilden är att nu flyttar vi ut i trädgården.

Förra året var Mars lite väl tidigt att flytta ut här,
men i år har det inte varit några problem för mig att både fika och luncha utomhus.
Jag har vid minst ett tillfälle till och med ätit frukosten ute på trappen.

Det är så härligt rogivande att sitta med sin mat eller latteglaset
och lyssna på fåglarnas kvitter, följa fjärilarnas flykt och vända näsan mot solen.
Kika lite på vad som blommar, och var man kan tänkas peta ner nya lökar till hösten.

Hur har ni flyttat ut i trädgården?

3 kommentarer:

Hélena sa...

Jaaa! Har haft flera fikapauser ute på verandan och på trappen. Älskar att lyssna på alla fåglar som sjunger in våren. Äntligen!
Ha det bäst!
Hélena

Anna Vattenkanna sa...

ja nu är det fika och lunch utomhus som gäller... Äntligen!

Kram

Hildas Hem & Trädgård sa...

Har fikat ett flertal ggr i trädgården, ingen lunch ännu men det äter jag ju utomhus nästan dagligen på jobbet!!! Hoppas att du får en trevlig helg!!! Många kramar