fredag 2 mars 2012

Akut trädgårdsterapi



Det blev ingen bra dag idag, så behovet av trädgårdsterapi var överhängande redan på förmiddagen.
Som tur är skiner solen och jag har några projekt att ta tag i så här tidigt på säsongen.

Första anhalt blev trappen, 
där julbelysningen och granriset suttit kvar lite för länge.
Hammocken fick återgå till sin vanliga plats, 
då vi bedömde att rasrisken från snöiga tak är över för i år.
Sedan hamnade jag i äppelträdet, där en av sorterna på familjeträdet måste få utrymme,
så de andra sorterna fick ge plats. 

Därefter övergick jag till visualiseringsövningar.


Jag har planer på en spaljé och portal vid knuten på huset,
som ska leda in till "min hörna" på gaveln.
Där stegade jag lite och har nu en tydligare målbild.


Inne vid min hörna försökte jag se hur hyllorna ska placeras, 
så att jag kommer åt det jag behöver utan större ansträngning.
Med korta hyllor vid sidan av bänken kommer jag nog att nå bättre
än om hyllorna ska sitta ovanför bänken.
Där kan jag ha en prydnadshylla istället. =)

Och sedan var vi framme vid lunchen, 
med ett något bättre humör.
Tacka gudarna för trädgården!

3 kommentarer:

Törnrosa sa...

Men äntligen kom jag in på din fina blogg. Så kul.
Hej från Törnrosa

Hildas Hem & Trädgård sa...

Hej!
Härlig trädgårdsdag. Det är så hoppfullt nu på våren, tycker jag.

Hoppas att du får en trevlig helg med mer trädgårdstid!!!
Kramar

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Håller helt med, trädgården är verkligen livgivande på alla sätt och vis. Efter en stund där mår man alltid bra/bättre.
Din planteringshörna kommer säkert att bli jättebra, ser lovande ut :-)
Ha det gott. Kram, Ingela