söndag 19 maj 2013

Vårtecken 19 maj


Nu känns det som att det här med vårtecken är överspelat hos mig.
Våren är här, så är det bara.
Nu väntar jag mer på sommaren, och den är också på gång!
Idag klippte vi gräset för första gången och det blev en rabarberpaj till fikat.

Vill ni läsa mer om vårtecken kan ni säkert hitta några som fortfarande rapporterar här.

Men jag tycker fortfarande att det är kul med mina veckobilder,
som jag tagit varje fredag sedan 1 mars.
Får fundera lite på hur jag ska göra för att få med dem varje vecka även fortsättningsvis.

Här är i alla fall denna veckas bild:


Tydligaste vår(sommar)tecknet är det blå monstret framför huset.
En pool.
Jag är inte alldeles nöjd med färgen, men det är visst så de ska se ut,
tvivlar på att det är trädgårdsmänniskor som bestämt den detaljen...

Nåja, jag hoppas att min åttaåring (även känd som Stora Tjejen)
ska lära sig simma i denna i sommar.
Om det funkar kommer det blå monstret att vara alldeles värt besväret!
Vad gör man inte för sina barn?!

För övrigt har det blivit väldigt grönt nu.
Det är bara asparna som inte är så gröna än, men löven är på gång!

Ha det fint!



Inga kommentarer: