måndag 6 maj 2013

Det är torrt

Jag har börjat inse att det är torrt i odlingarna.
Visst har det regnat, men inte så mycket att det märks,
och nu börjar det se torrt ut också.
Då som först fattar jag att snösmältningens effekter har avtagit
och att det är dags att plocka fram vattenspridaren.


Dagliljekullen fick förstås förtur, det är ju mitt lilla skötebarn,
och så vill de ju ha vatten, vatten och åter vatten medan de sätter knopp.
I slutet av maj brukar första sorten slå ut, så vattnet behövs nu!

Där började jag igår kväll, 
och idag ska vattenspridaren få göra en liten turné i trädgården.
Nu skvalar det i hörnan med jordgubbstornet och plock-ihop-lådan,
och jag kan nästan höra de lyckliga skriken när växterna får sig en dusch.
Lite som en Justin Bieber-konsert. ;-)

Ha det fint!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, växterna som Beliebers, vilken härlig syn! Ja, det är inte klokt, men det är ju snustorrt! Kram Hanna

Bettina Bäck sa...

Check! Jag har vattnat mina små dagliljor. Och gödslat med hönsgödsel, så nu hoppas jag på stordåd från deras sida. :-)

Villa Ryttarängen sa...

Ja torrt är det, blåsten gör ju inte saken bättre heller. Bara att vattna på... Kraaaaam Pia