onsdag 8 maj 2013

Ett naket rostorn...

Nu har jag klippt mina rosor.
En del hade klarat sig alldeles utmärkt, som vanligt,
men de som brukar ta lite stryk hade tagit mycket stryk i år.

'Menja', 'Katharina Zeimet' och 'Thisbe' har bara en levande gren att leva vidare på,
så att sätta Katharina i kruka blir inte av i år. 
Hon får en plats i rabatten i stället, med många perenner runt omkring,
så det inte syns så mycket.


'Mme Alfred Carrière' har jag fått klippa ner ända ner, och jag ser inga livstecken.
Hon lämnar ett naket (och lite snett...) rostorn efter sig, 
men snart kommer 'Betty Corning' att inta tornet.
Det får väl bli ett klematistorn i år, om madame inte vaknar till...
Till nästa år får jag hitta en ersättare. 
Kanske blir det nåt träd, så får hela tornet flytta på sig.

Mina trotjänare bland rosorna är 'Nevada' och 'Martin Frobisher'.
Jag klippte nog bort lite mer än vanligt på dem också,
men ändå inte så att det märks.

Ha det fint!

2 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Usch, jag har inte vågat klippa rosorna än. Men mycket är svart och ruskigt. Mme Plantier som ska vara så härdig är helt brun, hm.

Louise sa...

Hoppas dina rosor tar sig under våren och sommaren! Många rosor som har tagit stryk i år. Har fått för mig att det mer var bristen på vår än vintern som har skadat dem. Tjäle i marken länge och strålande sol...ingen bra kombination!

kram louise