söndag 12 maj 2013

Vårtecken 12 maj

Det vimlar fortfarande av vårtecken, 
och jag irrar runt bland dem alla och njuter, fotar och försöker komma ihåg.
Det är alldeles underbart!


Narcissen 'Thalia' har äntligen slagit ut, 
och jag inser som alltid att jag har alldeles för få.


Hundtandsliljan är nu fullt utslagen.
Funderar på att skaffa en vit eller kanske en rosa,
men den gula är också väldigt vacker!


En annan gul favorit är forsythian!
Den gör sig inte riktigt lika bra på bild som i verkligheten,
jag blir lycklig bara av att se den!


En av rosorna jag satte i kruka (vet inte vilken i dagsläget)
har kommit med ganska stora skott.

Syrenknopparna jag visade förra veckan har utvecklats ordentligt.
Här en vit, och i bakgrunden anas en lila.


Och se här!
En liten smultronblomma 'Rügen' har slagit ut!
Ser fram emot bären. =)

Nu över till min lilla bildserie!


Tjoho! Det har blivit grönt! 
Eller i alla fall grönare.
Och gulare. Där ser ni forsythian igen.
Ett lövträd till höger i bild börjar också bli grönt, så nu är det på gång!

Nästa vecka kommer det att vara en ny färg...
...men det tar vi då!


Länkar till vårteckenspanarna hittar ni här.

Ha det fint!


2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Smultronblom, nu? Det var värst! Läste idag att jordgubbarna blir sena i år, attans, jag som älskar de röda bären!
Ha en fin pingstvecka i grönskan!

Caroline sa...

Ja, nu kommer våren med stormsteg, det går nästan för fort nu!
Syns att det ändrar sig snabbt hos dig nu.
/Caroline