fredag 1 april 2011

Födelsedag idag!

Idag fyller min trädgård 4 år!

Den första april 2007 planterade jag, med kvalificerad hjälp av min PTI (=Personlig TrädgårdsInspiratör) den första rabatten i trädgården.


Det är min murrundel, döpt efter att den befinner sig i den extra lilla rundel vår grävare inspirerades att skapa av all sten som kommit fram när vi grävde för grunden, och i själva planerandet av tomten.

Växterna vi planterade denna vårdag var massor av dagliljor, gula och orange. Det var tre stora ruggar från PTI:s trädgård som kom till mig och fick dela upp sig en aning... Dessutom lite iris, en stormhatt, vintergröna och så några växter från min egen tomt, före husbygget, vill säga. En mängd små pionknölar/-rötter som tillbringat de senaste två åren i backar och en vattenskadad plymspirea. (Den senare klarade sig inte, och har senare ersatts av ett tjusigt gräs vid namn 'Kleine Fontäne'.)


Några månader senare såg det ut så här


Och i maj året efter.
Efter det har den blivt lite väl vildvuxen, så jag tror att jag nöjer mig där.
Men hipp hipp hurra för min trädgård idag! =)

1 kommentar:

Helena sa...

Och så trevligt att fira detta med en ny' plats' för bloggen!Ännu en årsdag att fira :-)om ett år alltså!
KRAM från PTI/Acchleja Helena