måndag 26 september 2011

Ovanlig tvåårspresent

Vi fick besök i helgen.
Lillan har fyllt år, och min faster och farbror som inte kunde komma när vi firade kom nu istället.
Med sig hade de även min farmor, 90 år i år,
som njöt av att komma ut till landet och sitta ute i solen en stund.

Faster och farbror satt nu inte så mycket,
eftersom deras present till tvååringen var av det lite ovanligare slaget.
De började med att bära upp en hög med brädor som sedan skruvades ihop till kvadrater.


Sedan började bygget. Små kvadrater ovanpå de stora.

Därefter kördes skottkärra efter skottkärra med jord från släpkärran nere vid vägen.
Skottkärran hade de också med sig.


Till slut hämtades en gul hink full av små jordgubbsplantor, och vips stod ett jordgubbstorn i vår trädgård.

Ovanlig? Ja, men helt rätt!
Min bärtokiga tvååring kommer att älska det där tornet nästa jordgubbssäsong!

Och ytterligare ett plus med det är att det står i lekhörnan, så att vi har lite bättre koll på henne än vi hade i år, när hon smet runt hörnet till köksträdgården.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin present! Och vilken fin blogg du har, hittade hit via trädgårdsbloggar-sidan. Jag har också en tvååring som busar runt i trädgården. Han stod dock still mest hela tiden i somras när jordgubbarna hade mognat, och bara åt och njöt. Det kommer att bli toppen för er lilla tjej nästa år. Kram från Hanna

Livet på Andra Sidan sa...

En sån underbar present, verkligen genomtänkt och gulligt, och en gåva hon kan glädjas åt i många år! ♥ hälsar Lotta :)

Ulrika sa...

Wow, vilken bra present! Underbart när folk verkligen tänker till och gör något riktigt fint. //Ulrika

Jutis sa...

Vilken fantastisk present! Å nu börjar min hjärna genast fundera på var jag skulle placera ett sånt fint jordgubbstorn hos mig...

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Vilken toppenpresent! Vem skulle inte bli lycklig av en sådan gåva! :)
Kramar!

Anna sa...

Oj vad fint! Har aldrig tänkt på att bygga ett sånt torn. Kommer garanterat planeras in till våren! :)

Skogseva sa...

Så ovanligt trevlig present till en bärgalen unge! Kan tänka mig att föräldrarna också får vara med på ett hörn och smaka på godsakerna!
Tror Eva