lördag 9 juli 2011

Håll tummarna nu!

Jag är mitt uppe i förberedelserna för Grönliljefika med trädgårdsföreningen Acchleja.
Igår bestämde jag tillsammans med Lena och Helena att söndag var en bra dag, och sedan blev det bråttom.

Jag har väl aldrig trädgårderat så intensivt som igår eftermiddag och idag; storröj i ogräsrabatter, finlir i köksträdgården, otaliga korgar till komposten...


Min trädgård är nästan redo för besöket, och jag är ledbruten.

Grönliljorna gör ingen besviken, men den stora succén ligger i händerna på det här gänget.


Dagliljeplanteringen vid stenen på baksidan är sprängfylld av knoppar,
och det vore så trevligt om de behagade slå ut lagom till fikat.


'Mary Todd'


'By Myself'


'Big Bird'

Så håll tummarna för mig nu.

3 kommentarer:

Jutis sa...

Det ser så fint ut i din trädgård, så ingen blir nog besviken idag. Men jag håller ändå tummarna för dagliljorna!

Helena sa...

Vi kanske skulle komma oftare ;-)
Konstigt hur effektiv man faktist blir när man får besök!Inte så dumt egentligen.
Vi ses snart!Ska bli trevligt som vanligt :-)
KRAM från Acchleja Helena/PTI

Tant Otteskrufv sa...

Säkert visar sig alla växterna med sin bästa sida. Och tänk så praktiskt med fikagäster, då får man ju städat:)