fredag 15 juli 2011

Gångar


Här springer mina döttrar på gångarna i visningsträdgården på Billbäcks, som jag berättade om igår.
Jag tycker att det är så härligt när planteringarna är ända inpå gångarna, speciellt när det blir lite höjd i planteringarna.

Hemma hos mig har vi inte riktigt kommit dit...


Det här är gräsmattan på framsidan av mitt hus.
Det finns planteringar som jag är ganska nöjd med (i alla fall den ena),
men de är längs kanten, mot stenmuren.


På lilla grusytan där möblerna står ska det i framtiden bli en pergola, har vi tänkt, och fram till den ska det gå en gång av något slag.
Men hur kul är det att dra en gång över en stor tom gräsyta?

Min nya plan är att på sikt skapa sådana där härliga gångar.
Gräva bort gräsmattan och plantera, plantera, plantera.

Det ska bli så skönt!!!

3 kommentarer:

Helena sa...

Ja det blir nog bra det!Bara att sätta fart :-)
Växter att dela har du ju!O lite skoj att köpa lite nytt oxå.
KRAM från Acchleja Helena/PTI

Anna Vattenkanna sa...

Det låter som en bra idé! Det är härligt att gå inne i växterna - man kan känna dofterna och se alla detaljer så tydligt. Då är det bara att kavla upp ärmarna och börja att gräva då?

Kram Anna Vattenkanna

Eva-Lotta sa...

Det kommer bli så fint med en gång fram till sittplatsen! Sen kan du ju plantera längs den... det är så mysigt med stigar som slingrar, och mynnar ut i ,som hos er, en mysig sittdel! Lycka till. Kram Lotta