måndag 4 juni 2012

Om 300 år...

Rensade lite ogräs i jordgubbstornet,
ni vet det kommer ju en massa smått i ny jord.
I en av de sektioner som planterades i september hittade jag en liten...


EK!
När jag osentimentalt drog upp den
(den kan ju inte gärna sitta kvar där!)
uppenbarade sig en sån där underbar skolplanschteckning,
fast alldeles live, förstås.
Ekollonet fanns kvar och så går eken uppåt och roten neråt.
Så fantastiskt tydligt och alldeles underbart!

Är det någon som tror att jag hade hjärta att slänga den på komposten?


Nä, den sitter i kruka i väntan på att jag ska hitta en bra plats att driva upp en ek på...
Tänk om 300 år kan jag sitta under min stora ek och visa bilderna på den lilla plantan.
:D

5 kommentarer:

Hélena sa...

Ler och tänker på din separationsångest... Nu slog den till igen :-) Jättefin ekplanta!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Tant Otteskrufv sa...

Lycka till lilla ek! Hoppas du får en fin plats att breda ut dina grenar på.

Anna-Maria sa...

Helt rätt att ge den en egen plats!Sött.

Ulrika - Timjan och pioner sa...

Det är kul med träd i kruka! Jag har en kastanj jag :-)

Jutis sa...

Det kanske går att göra en liten Bonsai-Ek?