fredag 28 mars 2014

Måttfullhet



Jag siktade på storslagenhet.
Jag ville ha masseffekt.
Jag grävde ner hur många lökar som helst i min blivande Hannulund.
Nu blommar snödropparna.
Sju stycken.
Sju vackra men måttfulla snödroppar.


Masseffekten blev lite sådär.
Nästan allt grönt på bilden ovan är lökarna jag grävde ner,
men blomningen är ytterst måttfull.

Men ge dem några år, så ska det väl bli lite storslaget där också!


Detta är mitt bidrag till Blommig fredag den här veckan.
Läs fler här.

Ha det fint!

6 kommentarer:

Martas rike sa...

Du är inte den enda som Hannu har förfört med sin överdådiga lund. Det är det som gör trädgården speciell att det inte funkar med snabbfix.
Ha en trevlig helg i solen!
Marta

Villrose sa...

Hå ja, de snøklokkene kan sannelig være måteholdne.
Jeg la ned en del (ikke så mange, da) løk, og opp kom en eneste en!

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Måttfull blomning i år måhända men om några år kommer de ha satt sidolökar och frön och du kommer ha finfina ruggar.

Ha en härlig helg! Carina

Hélena sa...

Skam den som ger sig :-)
Kram Hélena

Veronica sa...

Haha! Dumma Hannu!
Inte lätt att få till en massblommande lund ;)
Men 7 är bättre än inga ;)

Kram

Rost och rädisor sa...

Ibland går det verkligen inte som man har tänkt sig.
Jag ser framför mig flera kvadratmeter av gula vintergäck, men de jag satt kommer upp en gång och sen försvinner dom. Sork? Nu har jag gjort ett nytt försök på ett tredje ställe och sen ger jag nog upp om det inte lyckas.

Ha det fint
/Anette