måndag 10 mars 2014

En härlig vårhelg


Den här helgen var alldeles underbar!
Våren kom på riktigt, med sol och värme
och blommor som slog ut nästan medan man tittade på dem!

Jag klippte ner en del höga perenner i mina planteringar,
och våndades över hur pass mycket jag skulle rensa bort...
Det kan ju komma köldknäppar igen, och jag vill inte utsätta mina växter för onödiga påfrestningar,
men samtidigt är det ju så lockande att rensa bort allt gammalt!


Det känns extra bra att ha en sån här helg i ryggen,
för nu drar det igång!
Det är en hektisk period jag har framför mig,
med trädgårdsaktiviteter blandat med kalas och jobb.
Jag vet inte om jag kommer att hinna hämta mer kraft i trädgården nu,
så jag får leva på de här dagarna ett tag!

Jag hoppas att jag kommer att träffa några bloggvänner under de här dagarna,
tillsammans med de andra Acchlejorna ska jag på Annika Christensens bokfest,
och så är det ju snart trädgårdsmässa i Älvsjö.
Vi ska dit på torsdagen, ses vi där?

Ha det fint!

2 kommentarer:

Helena sa...

Hur kul ska vi inte ha det framöver :) hur kul som helst!!!
KRAM från mig!

Ranunkel i rabatten sa...

Äntligen spritter det i marken. Välkommen vår!!!