fredag 25 januari 2013

Nytt år - nya drömmar

Blommig fredag är igång igen efter jul och nyår,
och veckans tema är Nytt år - nya drömmar.

De senaste dagarna har jag ägnat åt att inventera mina drömmar,
och det visar sig att jag inte har några nya drömmar för just det här året,
bara gamla drömmar som jag inte gjort nåt åt än.
Jag tror att jag gör en egen variant på det hela och döper om det till 
Nytt år - gamla drömmar - nya tag!


Jag drömmer om en sån här tjusig rosenbåge vid mitt eget hus.
Den här finns hemma hos min svägerska/PTI Helena,
och jag känner byggmästaren, så det ska väl inte vara en omöjlig dröm...


Jag drömmer om en plantering med flera olika magnolior.
Jag tänker mig att de kan hjälpa till att skydda varandra i min lite väderutsatta trädgård.


Jag drömmer om en vårlund à la Hannu.
Massor av vårlökar som avlöser varandra under ett tak av körsbärsblom.
Platsen är klar, det är bara växterna och jobbet som återstår.
Kanske blir det i år, kanske dröjer det längre.


Jag drömmer om en skönt solsilande pergola mitt på den här planen.
Visionen ska "bara" omvandlas till en ritning och sambon ska entusiasmeras...
Kan dröja...


Men den dröm som ligger närmast i tid,
och som är lättast att genomföra,
är att sitta i vårsolen på en av mina nya bänkar och dricka kaffe och bara njuta.
Inte långt kvar nu!


Andras drömmar hittar du här.

Ha det fint!

13 kommentarer:

Veronica sa...

I år kommer säkert någon eller flera av dina gamla drömmar få ett liv på riktigt! problemet med måna drömmar är att andra sätter käppar i hjulet..som tillexempel en sambo som ska göra som man vill :)

Ibland är det, det svåraste med trädgårds-drömmarna !!

//Veronica

Meta sa...

Fina drömmar som nog är genomförbara. Iallfall den sista med kaffet den gillar jag.
Ha en fin helg
Kram Meta

Ulrika sa...

Härligt! Jag delar din dröm om en vårlund och magnolier är aldrig fel!

Kram Ulrika

Bettina Bäck sa...

Låter fint det där att känna en byggmästare. Sambon kanske entusiasmeras om han ser rosenbågen bli till? :-)

Hélena sa...

Låter som ljuvliga drömmar med bra planer :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Garden of Sense sa...

Härliga drömmar! Magnolior ... Dör sa du något. Det är en dröm hos mig med!
Trevlig helg!

Villa Ryttarängen sa...

Bra drömmar! något eller några kanske blir sanning.. Kraaam Pia

Berit sa...

Underbara drömmar!!
Ha en underbar helg!!

Fröpåsen sa...

Hoppas, hoppas att alla dina drömmar en dag blir sanna! Jag tycker inte alls de verkar svåra att göra sanna! Ha en fin helg!

Ninnis sa...

Härliga drömmar ett måste för själen...=)
Tror säkert att några av drömmarna infrias i år...!!!

Kram Ninni

Åsa Trädgårderaren sa...

Vilka bra drömmar. Några av dem delar jag. Jag har dock gett upp att försöka entusiasmera min man. Jag har kommit på att det är ganska enkelt att bygga själv, både roligt och bra för husfriden att slippa tjata. Nackdelen är ju att allt tar längre tid när man jobbar ensam, men det blir i alla fall gjort. Kram!

carinaon sa...

Det kommer att bli jättefint hos dig när dina drömmar slår in! Det gör de säkert såsmåningom.
Ha en bra vecka,
Carina

Törnrosa sa...

De där drömmarna låter så härliga. Kanske blir några genomförda i sommar hos dig. Men drömmar behöver inte alltid uppfyllas, de kan även fortsätta vara just - drömmar.
Hej från Törnrosa