måndag 6 februari 2012

Isblomma


Nu har min lilla tomteinstallation på trappan fått lämna sin post.
Vårarrangemang utomhus är ju inte att tänka på i den här kylan,
men tomtarna måste bort!


Efter en regelrätt snilleblixt fyllde jag en silikonform med vatten,
ställde ut på trappan över natten, och lät vintern ha sin gång.

På morgonen väntade en solros i gnistrande is på oss därute.
Lite varmvatten på formen och en stunds pillande,
sedan kunde jag lägga isblomman på sin nya hedersplats.


Jag blev rätt nöjd.

4 kommentarer:

Helena sa...

Vad kul att ni bakar i formen fniss
KRAM från mig!

Anna Vattenkanna sa...

Fin vårblomma! Det är roligt att gjuta isfigurer - har själv pysslat lite i helgen, någon nytta ska man väl ha av den bistra kylan?

Kram

Kristina Bonander sa...

Vilken trevlig idé! Plus till dig som använder kylan så kreativt.
Ha det gott
Kristina

Jutis sa...

Inte så tokigt! Å helt gratis pynt!Nu blev jag oxå sugen på att göra isskulpturer! Hoppas kylan håller i sig till helgen!! Eller?!