söndag 28 augusti 2011

Trädgårdsbesök på nära håll

Ibland får man trädgårdsupplevelsen serverad på silverfat.
Som igår, när vi skulle på trädgårdsvisning och
(hör och häpna)
promenerade dit.
Det tog inte mer än tio minuter!


Jag har promenerat förbi många gånger.
Innanför gärdsgården och vresroshäcken syns den här fantasifulla installationen,
som på något sätt lovar att det finns mer att se.
Men mer ser man inte om man inte blir inbjuden.


Nu var jag inbjuden, och det fanns mycket att se!
Trädgården kändes jättestor,
och då var den ändå bara 26 kvadratmeter större än min egen.


Den här luftiga avdelaren utgjorde gränsen till köksträdgårdsdelen.
Jag undrar just var jag kan sätta en sån i min trädgård...


Det fanns några hemliga gångar...


...och mysiga sittplatser.



En charmig hylla i äppelträdet.


Vid ett annat äppelträd fanns ett stilleben
som gav en känsla av paus i arbetet.


Ett gediget växtstöd i form av en gärdsgård.
Kan bli lite klurigt att rensa, men vad gör det?!


Strax intill syns det att det blir varmt mot väggen.
Vindruvorna trivs gott i spaljén av armeringsnät.

Slutligen njöt vi av en himmelskt god äppelkaka
som värdinnan lovade innehöll mycket fett. =)

Till våren blir det ett nytt inlägg om Björkstena,
för vi tiggde till oss ett besök i början av säsongen också.
Då hoppas jag att alla Acchlejorna har möjlighet att följa med,
även de som får lov att ta bilen.

3 kommentarer:

Berit sa...

vilken härlig trädgård du fick besöka!!
Ha en underbar dag!!

Landbohaven sa...

En rigtig fin have du fik set.
Tak for rundvisningen.

Tant Otteskrufv sa...

Verkar vara en kul trädgård. Och vilken fin
gärdesgård!