torsdag 24 juli 2014

Trädgårdsmål lund

Årets andra trädgårdsmål är
Ännu mera lund

Återigen en jämförelse med förra året.
började jag precis med anläggandet av det jag kallar min Hannulund,
beställde ett fint ex av bergkörsbär och petade ner lite lökar och andra växter.


I år har jag inte bara fortsatt med den planteringen,
med julrosor, fänrikshjärtan och lite allmän omflyttning,
jag har också lyft på presenningen framför lekstugan, och startat upp Sagolunden.


Sagolunden ska bli en skuggig trädgård med skogskänsla framför lekstugan.
Tanken är att det ska finnas lite olika sagoväsen och andra sagolika saker i lunden.


Den här lilla jordgubbsälvan var den första som flyttade in.


Jag hade bara tänkt mig en stig genom lunden, men det blev tre stycken:
En rakt igenom, en ut mot gungställningen och en smygstig längs kanten.
För att få upp lite skuggande tak har jag satt ner ett bigarråträd 'Stella', och fläder.
Jag hoppas att de växer snabbt, så att skogskänslan och lummigheten ökar.

Jodå, nog har det blivit ännu mera lund i år!
Och mer ska det väl hinna bli innan året är slut.

Ha det fint!

Inga kommentarer: