fredag 31 januari 2014

Kärlek


För mig får grönliljan (Zigedenus Elegans) representera kärlek.
Ni ser väl de gröna hjärtana?!
=)

Dessutom är grönliljan värd min kärlek, 
eftersom den hjälper mig att bräcka min mer avancerade trädgårdsvänner.
De har nämligen inte lyckats med den, 
medan min har växt till sig och blommat imponerande varje år.

I höstas planterade jag om min älskade grönlilja,
eftersom den planteringen fått nya gränser och ett nytt träd.
Hoppas att den fortfarande trivs, och blommar lika villigt i år!


Detta är mitt bidrag till veckans Blommig Fredag.
Hitta fler kärlekssymboler här.

En särskild länk till den här kärlekshistorian, som Helena skrivit.
Den handlar nämligen om min äldsta dotter.
♥♥♥

Ha det fint!

10 kommentarer:

Helena sa...

Hmpf ja ja vi får väl se till våren ;-) Den är otroligt fin med sina ♥ som glimrar i grönt. Jag har inte gett upp men måste hitta den ultimata platsen för den. Så länge får jag njuta av din :) Både i plantering & på tårta :)
KRAM från mig!
ps. längtar i stora tjejen efter Sigge snart?

Meta sa...

Så vacker den är.Den har jag har jag aldrig sett.
Ha en fin lördag
kram Meta

Merja sa...

Vacker! Grönlilja stå på min vill-ha-list. Såg den på en trädgårdsvisning och föll direkt! Kul att kunna retas med sina vänner;)
Trevlig fortsättning på helgen!

Mia sa...

Grönlilja är vacker min du kan nog bräda mig också, den vill inte här heller. Den står sig ett eller två år sen är det bara minnet kvar..

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Aha... ..det hade jag inte sett förut men det är ju helt perfekt och flera i varje :-)

Ha en skön helg! Carina

Fagertunhagen sa...

For en nydelig blomst! Jeg har visst aldri sett slike før. Det er spennende å oppdage noe nytt :)

Inger sa...

Men så söt grönliljan är, gröna hjärtan är väl heller inte så vanligt, kul.
Kram

Anonym sa...

Den är underbar :)
Såg den på en trädgårdsrunda i sommar här i norr och lyckades hitta en planta som blev min på tradera...hoppas bara den kommer upp till våren :)

Törnrosa sa...

Har aldrig tittat så nära på de små blommorna men till sommaren får jag väl kravla ned till deras nivå och kika. Verkligen söta!
Ha det bra.
Hej från Törnrosa

Lotta sa...

Men så fin den är! Jag har försökt fröså den några gånger men aldrig lyckats. En riktig bedrift du har lyckats med där.
Kram